måndag 19 december 2016

Redo för Pac 12 Conference spel!

Hej alla Malbas människor!

Det var ett tag sedan ni hörde från mig (Paulina) senast nu och tänkte att det var dags att uppdatera. Efter vår sista non conference match imorgon, har vi spelat en tredjedel av vår säsong. Tiden har rusat förbi och vi är 8-2 än så länge och efter jul börjar vi vårt conference spel. Befinner mig just nu i North Carolina och mötte igår South Carolina. Ett lag som är rankat #6 i landet men med ett 3-poängsskytte på 15% och straffkast procent på 52, förlorade vi tyvärr trots en bra insats. Vi är rankade #9 i USA och har stora möjligheter att gå långt i år men har inte råd att skjuta så dåligt när man möter ett sådant bra lag.

Sist jag uppdaterade var jag nyss hemkommen från Australien med laget, och för någon vecka sedan tillbringade vi Thanksgiving i Mexico. Ja ni hör ju själva, vi är alldeles för bortskämda. Det var dessutom ett 5 stjärnigt all inclusive hotel som vi bodde på och förutom två vinster som vi tog med oss hem, fick vi även bada med delfiner (!!!!!!!!), köra fyrhjulig och göra zip lining. Kan inget annat än igen påpeka hur mycket det är vi får vara med om, basket och skola är prioriteringarna men det är verkligen en enda stor upplevelse med allt annat som man får vara med om vid sidan av det som jag är väldigt tacksam för. Bjuder på lite bilder från de senaste månaderna från vad jag nyss nämnde samt matcher, träning med NBA kille (Ryan Hollins, jättetrevligt fd. UCLA spelare), Christmas Party (många av oss hade ugly christmas sweater som är en big deal här som en lagkompis hade gjort till oss) etc.

Ta hand om er och hör av er om det är något ni undrar!

//Paulina Hersler

Inga kommentarer: