måndag 15 augusti 2016

Från Los Angeles

Hej alla Malbas människor!

Nu är det dags att dra igång den här bloggen och jag hoppas ni med nöje kommer att läsa och följa våra resor och erfarenheter som vi delar med oss av här från olika platser i världen. Med viss tidigare erfarenhet av bloggande (har vi några läsare även här kanske?) tänkte jag dra igång bloggen och vill börja med att bara kort presentera mig själv.

Mitt namn är Paulina Hersler och började spela basket i Malbas när jag gick i sjätte klass. Jag spelade därefter i damligan i Södertälje där vi vann två SM-guld och jag har nu spenderat mina tre senaste år på UCLA (college) i Los Angeles (har två år kvar här). Jag är nu 22 år gammal och har inklusive mina två år då jag varit borta p.g.a. korsbandsskador, spelat basket i 10 år. Jag studerar nu Kommunikation på UCLA och får vara med om helt otrolig upplevelse både på och utanför plan som jag ska försöka dela med mig lite av här.

Fick vara hemma ett tag i Sverige i sommar så träffade på en hel del av er som var och tränade hårt i hallen under sommaren. Hoppas ni hittat till bloggen och väldigt kul att se er jobba hårt, fortsätt med det! Utan hårt arbete kommer man inte långt kan jag säga. Jag avslutade precis min 3,5h långa morgonträning här idag och Coach var riktigt "pissed" som vi säger här borta då hon inte tyckte vi gav allt vi hade. Träningen avslutades med "everyone get on baseline", vilket är bland det mest fruktade ord man kan höra. Blev en hel del springande efter det kan jag säga...

Så kan en vanlig träning se ut här men givetvis är inte målet att göra Coach arg även om det förekommer ibland. Däremot är syftet gott då hon vill att vi ska bli bättre och speciellt eftersom vi har något helt fantastiskt framför oss. På torsdag åker vi till Australien med hela laget. Väldigt många skolor i USA åker utomlands med laget vart 4:e år och jag är bara väldigt lyckligt lottad att vi just åker till Australien. Aldrig varit där men alltid velat åka dit! Så dit ska vi åka i 10 dagar och tillskillnad från vad vi annars brukar göra, kommer denna resan mestadels bestå av lag aktiviteter, kul saker, turist grejer etc. och vi ska "bara" spela 4 pick up matcher. Ska bli riktigt riktigt kul faktiskt.

Som om inte det vore nog så hade vi igår vi årliga photo shoot med laget. En av mina favorit grejer som vi gör utanför planen faktiskt. Det är helt sjukt vad det lägger ner pengar på det asså! Vi är en gång om året i en jättefin stor studio där Justin Bieber etc. spelat in musik videos och tar professionella bilder. Vi blir där sminkade och stylade av riktiga stylister (även dem jobbat med kändisar) och tar sedan en himla massa bilder. Det är lagbilder, gruppbilder, individuella bilder med boll, hoppbilder, olika ljus, olika bakgrunder och får även ta bilder i privata kläder där vi har något vardagligt på oss, och även en professionell outfit. Vi tar även en massa bilder med UCLA grejer och spenderar en hel dag i studion för att få riktigt häftiga bilder som vi sedan kan använda för att marknadsföra UCLA. Vardagen är inte alltid såhär glamorös kan jag säga men just nu är det mycket kul som händer här borta!

Jag kan ju skriva hur mycket som helst och hoppas inte jag tappat er än, men får nu sätta stopp och hoppas på att någon annan fd. Malbas spelare tar över med nästa inlägg. Hoppas ni fortsätter kika in här och läser om oss Malbas människor. Vill slutligen bjuder på lite bilder från gårdagens photo shoot.

Ta hand om er!



- Paulina Hersler













Inga kommentarer: