tisdag 2 maj 2017

Från Malmö till Orlando - Julians resa har bara börjat!

Hello mitt namn är Julian, (fd Hu16 P2001 i Malbas)
Från en turneringsvinst i USA, droppade 20p i finalen med flera assist

Jag åkte till USA den 5 januari för att spela basket i ett high-school som heter Conrad basketball academy. Som ligger i Orlando,Florida. Där bodde jag på ett campus med laget. Vi tränade 2 gånger om dagen och första passet var gym och andra passet var basket.  Basketpassen här i USA är mycket hårdare än vad de är i Sverige och mer disciplin.


Skillnaden med Sverige är att många i USA har bättre individuella skills än vad de i Sverige har. På matcherna så är det inte så mycket organiserat spel det är mer att man ska läsa vad försvaret gör och spela där ifrån.
En annan stor skillnad är deras fysik de flesta är väldigt snabba och hoppar till månen.

Den största skillnaden är själva basketen i USA i varje restaurang, hos frisören, på flygplatsen och överallt så visas det basket på TV, oftast collegebasket. I USA så investeras det mycket mer i basket t.e.x man får basket skor, kläder och allt som behöves för säsongen.


Jag kom till USA 5 januari och då spelade jag för Conrad Basketball Academy.
När säsongen var slut så fick min assisten tränare jobb i en skola som heter Potter's house Christian Academy han tycker att jag var en väldigt stor talang så han tog med mig till den skolan.
Så när säsongen slutade så åkte jag till Jacksonville där denna skolan ligger och tränade med laget och tränaren gillade mig väldigt mycket.

Så jag kommer spela för Potter's house Christian academy nästa säsong.
Skolan är top 10 i Florida.
En av mina tränare heter Ruben Patterson som är en känd basketspelare som spelade i NBA i 11år som även kallades "Kobe stopper".


De jag har jobbat på mest är min fysik/fotarbete så jag kan hoppa högre och bli explosivare som spelare.
Sen har jag också tränat mycket på mitt skott och bollbehandling.


Mitt mål med basketen är att bli den bästa spelaren genom tiderna i Euroleague!

Mitt bästa minne vet jag inte riktigt tycker allt var bra som t.e.x basketplanerna, skottmaskinerna, vädret, maten, allt är super här.

En dag såg ut så att vi vaknade 8, bussen till skolan gick 09:00 och  i skolan var vi till 12.30 sen hade vi gym efter. Sedan så åkte vi tillbaka till där vi bodde och chilla. Vid  17.00 så hade vi basketträning och sen hem och sova.

//Julian

Inga kommentarer: